tirsdag den 3. juni 2014

CRAZY GIRL FRIDAY LOUISE DAHL HAVLYKKE


OMG OMG OMG
Byd velkommen til Louise, venner. I kommer til at se meget mere til hende i den danske scrappeverden. Louises fede Project Life med 1000 lag, farver, mønstre og glimmer er lige til at dø over og der er ingen tvivl om at vi er mange der beundre hendes stil.  Og så er Louise ufattelig morsom. Den kvinde har bare en tendens til at komme galt afsted. Eksempelvis handler hendes scrappesider til dagens indlæg, om dengang hun kom til at køre hendes stakkels Mand computer over... 
Heldigvis er Louise udstyret med en god potion humor, en meget tålmodig familie og et kæmpe kreativt talent, som vi er sikre på,redder hende gennem utalige gale streger.
Kære, louise - vi er vilde med dig, you bad ass girl!!!
God fornøjelse med læsningen :)))

LOUISE DAHL HAVLYKKE:

Hey ladies (og andre)

           Så blev det min tur til at agere Crazy Girl
og uhh…jeg har glædet mig stort!
Zombie Girl kittet er intet mindre end fantastisk! Det rummer så mange muligheder - kan både være maskulint og feminint, råt og fint – fuldstændig afhængig af hvilken pynt man sætter til. En anden ting er, at det oser af kant og god humor – og det er jo en ting vi er mange, der er glade for. Virkelig lækkert kit.

Humor er alfa og omega i min dagligdag – jeg kan ganske simpelt ikke leve uden! En anden ting er, at når man – som jeg – med alderen og tre små børn, pludselig har opdaget, at ammehjernen er blevet kronisk, og man pludselig er blevet ganske distræt i kasketten – ja, så må man af og til se lidt ovenfra og ned på tilværelsen – og grine af det, der i et ganske lille øjeblik, ikke altid er så morsomt.

Jeg selv blev af Mona introduceret til PL omkring sommerferien sidste år. Forinden da, har jeg scrappet lidt med layouts og lavet babybøger for mine børn samt kort af forskellig art. Jeg har altid dyrket det kreative i stort set alle former for håndarbejde og syning qua min uddannelse som mode- og beklædningsdesigner, så da Mona snakkede løs (det er vi jo mange der ved, at hun gør(!), ja så måtte jeg også prøve Project Life af.  Og som ganske mange andre,  er jeg nærmest blevet slugt ind i en verden af fantastiske farver, stemning, udtryk, stjerner, kort, dots, glimmer og små dimsedutter 
– alt sammen for at fange disse helt unikke øjeblikke i livet, 
som er værd at gemme andre steder end i hjertet.
Youtube, Google og Pinterest er pludselig blevet en slags hverdagsgøremål – jeg har nærstuderet et utal af lækre PL videoer både før og efter sengetid. Min søde og forstående mand ved, at det kan være svært at hive et fornuftigt svar ud af mig, når jeg går i det kreative hjørne - hvis han skulle få den idé at stille mig et spørgsmål undervejs. (Men jeg har hørt, at det kan være ganske sundt at kunne lukke omverdenen ude…)

Jeg laver PL på ugebasis, og har i dagens indlæg valgt at scrappe 
om en af de lidt mere komiske episoder i min hverdag, 
og Zombie Girls kant og humor passede perfekt hertil.
Jeg har lavet tre insert-sider til mit uge spread. Mine sider indeholder 
meget lag-på-lag – Mona har ganske simpelt ”smittet mig” 
med denne helt fantastisk lækre måde at scrappe på.

 



Med mit moodboard - som jeg i øvrigt har lært at lave på et af Monas kurser, 
- forsøger jeg at fortælle min historie uden at bruge sætninger. Dette er udelukkende for at skabe stemning  - og det indeholder en masse lækkert pynt, der passer i stil med det der kommer på det efterfølgende spread. Moodboarded er lavet på akvarelpapir, der er behandlet med gesso samt hvid akrylmaling iblandet gel, så det får en let skinnende overflade. Jeg har stemplet med små sorte prikker (fra Bo Bunny) og ligeledes embossed med ”snow flake” embossingpulver. Jeg har syet min zig-zag med en lys nuance af glimmertråd, da rammerne bare lige skal danne en helt let kant og ikke være fremtrædende.
Moodboarded er derefter limet direkte på en 6x8 lomme. 
Spreaded ser således ud:



Jeg har valgt at  lave en del journaling, 
da historien i dette tilfælde er vigtig for mig at have med. 




Statement kortet ved siden af journaling kortene, skal igen underbygge en stemning af hvad siderne indeholder, og kortet er lavet lyst og let som kontrast til alt det pynt jeg har givet den gas med på resten af spreaded. 
På næste side har jeg - udover lag-på-lag 
- valgt at lave to flap-lommer, der kan åbnes.







Når hele spreaded er ’åbnet op’, ser det således ud:

 


Når man som jeg elsker jul, fødselsdage,  gaver og overraskelser, så er det enormt hyggeligt at åbne og lukke små låger.
Uhh…spændingen med hvad man finder under lågen, er så hyggelig – man bliver lidt 6 år igen Lukke- mekanismen er lavet ved hjælp af snor og en knap, der er sat fast med en 3D klæbepude. Tandhjulene er skåret på Big Shot’en.

Begge kort med flaplommerne er limet udenpå 6x8 plastlommen, dels pga. flappen, der skal kunne åbnes, men også fordi de mange lag og pynten simpelthen bare fungerer bedre, når den ikke er gemt inde bag plastik. 

 


Det sidste kort er sat delvist ind i lommen, igen fordi jeg helst vil kunne ”se med fingrene” og mærke pynten, da det giver et skønt livligt udtryk. 


Tak til Mona og Annette fordi jeg måtte få lov at dele mit indlæg med jer.





Mange herlige scrappe-hilsner 

Louise





1 kommentar: